Пројектни задатаци електротехничара аутоматике

Ученици треће године, смер електротехничар аутоматике, углавном не воле да уче теорију али показују занимање за израду практичних задатака. И поред интересовања, израда макета није била лак задатак. Они који се баве практичним радом знају да врло ретко све одмах проради, а нарочито ако има покретних делова. Пројекат је почео избором пројектних задатака и трајао je дуже од два месеца. Уследило је осмишљавање дизајна и електричних шема, набавка материјала, израда макета, припрема документације и презентације која је пратила излагање на јавном часу. Од ученика је захтевано да искустава и запажања током рада бележе у заједничку онлајн бележницу (One Note).
Шта им је било најтеже? По мојим запажањима три задатка су правила највише проблема. Прво, одакле да почнем!? Како ће изгледати мој рад и који материјал да користим? Зашто морамо да попунимо тај заједнички документ. Што морам да пишем о томе шта је проблем и како смо га решавали? Коме је то битно?

Шта је нама као наставницима било најтеже? Навести их да испоштују рокове. Колико пута сам само чула: „Урадићемо професорка!“ Пројекат је од ученика захтевао да повежу знања из више стручних предмета па смо га професор Милан Његомир и ја реализовали као корелацију између три предмета која им предајемо: Дигитална електроника, Мерења у електоници и Рачунари и програмирање. Поред знања из ових предмета морали су да се присете: Електронике, Основа електротехнике, Електричних мерења, Рачунарске графике и мултимедије и Примене рачунара и програмирања.

Резултат њиховог рада су: макета покретног моста са сигнализацијом и аутоматиком за његово подизање (по узору на Улцињски мост), макета раскрснице, мерач буке, сигнализација и обезбеђење пружног прелаза, Живојин (усавршени живцомер), бинарни декодер са бројачем, мерач брзине рефлекса, макете за вежбе за мултиплексер и демултиплексер. Сви радови су настали као ваннаставне активности. Материјал за израду макета су обезбедили сами ученици, уз симболичан допринос својих наставника. Симпатично је да при прорачуну цене производа нису узимали у обзир цену материјала који су добили од родитеља и пријатеља ни свој рад и време.

Завршницу пројекта остварили смо представљањем радова на јавном часу коме су могли да присуствују сви заинтересовани наставници. Хвала колегама које су присуствовале часу и својим коментарима указали нам на могућа побољшања. Посебно хвала колегиници Мирјани Aнкић, која је дала највише савета и на часу и након њега.

 

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s