Конкурс „Рука у тесту“ 2020: „Спасимо биолошку разноврсност!“

За седми конкурс, Француски институт у Србији и професор Јокић, иницијатор програм „Рука у тесту“ у Србији, желе да вас подстакну да обратите  пажњу на свакодневно понашање и навике које могу да допринесу очувању наше планете и да ублаже утицај климатских промена на биолошки диверзитет.

Пројекат треба да се бави следећим темама:

Очување биолошке разноликости у градовима

  • Заједничке баште, висеће баште, простори који омогућавају развој биодиверзитета, где урбанизација углавном има предност над природом, градском пољопривредом. Сакупљање воде и компостирање за узгој цвећа и воћа, поврћа и локалних и ароматичних сезонских биљака, коришћењем еколошки прихватљивих метода …

Очување биолошке разноликости у природи

  • Да променимо своје понашање у природи: бука, светло, смеће, зауставимо сечу дивљих стабала, поштовање животиња и станишта, идентификацију угрожених врста, ревитализацију …

Промена наших навика

  • Органска пољопривреда чува воду и тло избегавајући синтетичке пестициде. Конзумирање локално производене хране и сезонског воћа и поврћа смањује наш негативни утицај на климу (мање употребе превоза, а тиме и мање производње гасова са ефектом стаклене баште)
  • Пластичним сламкама, боцама, чашама и кесама потребно је неколико векова да се разграде, а чак и када се разграде у микроскопске делове, оне и даље контаминирају ваздух, воду и земљу. Такође упадају у водене путеве, загађују реке и плаже.
  • Намештај, одећа, обућа, кућни апарати, мобилни телефони, итд … Не можемо замислити количину предмета које свакодневно користимо да бисмо могли да удахнемо у туђи живот или их вратимо у функцију ако их поправимо, уместо да их заменимо новим.

Право учешћа имају све школе из Србије. Учесници су подељени у две категорије:

  • основне школе
  • средње школе

Ученици ће моћи да представе своје радове у следећим три формата:

  • као макету или прототип
  • као видео репортажу
  • кроз радионице за популаризацију науке (експерименте, анимације, друштвене игре, стрип …)

Оцењује се:

  • Педагошки квалитет пројекта
  • Оригиналност (иновативни карактер) пројекта и употребљивих средстава
  • Учешће ученика и школа у пројекту (индивидуални пројекти неће бити узети у обзир)
  • Мултидисциплинарна димензија пројекта

Крајњи рок за доношење пројеката: 22. маја 2020.

Детаљније о конкурсу на сајту institutfrancais.rs

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s