Програмирање у н корака

Као и претходних година обележили смо Теслину недељу пригодним манифестацијама. С обзиром, да се Теслина недеља поклапала са недељом програмирања (#codeEU) акценат је стављен на програмирање и његову примену у техници. Поред ових активности организована је и пригодна приредба посвећена Николи Тесли и његовом раду.

Посета ученика и наставника основних школа предвиђеним догађајима била je већа од очекиване. Активности су представљене свим ученицима првих разреда наше школе (око 200 ученика), ученицима завршних разреда основних школа (око 300 ученика), заинтересованим колегама и осталим добродошлим посетиоцима. Овако велики број посетилаца захтевао je од ученика презентера радова и наставника четвородневни ангажман.

Посетиоци су упознати са могућношћу учења прогрмирања путем интернета на Оракл (Oracle) академији, представљен им је рад на Ардуино платформи и програмски језик C#, упознати су са програмирањем ЦНЦ машина, представљено им је програмирање у четири корака.

Предвиђена активност Програмирање у три корака прерасла је у Програмирање у четири корака. У првом кораку је ученицима задат лагани проблем. Њихов задатак је био да наведу кораке које би робот требао да уради да би обавио постављени задатак. Користећи стрелице требали су да напишу упутство за рад замишљеног робота.

12

У другом кораку им је приказана игрица Нинџа за воће креирана у Скречу. Користећи веб камеру покретима сопствених тела уништавали су воће које пада. Након тога писали су кратке програме и креирали прве игрице и анимације. Слободнији су радили самостално, а они мало стидљивији су користили припремљена упутства и помоћ другара из средње школе.

34

5 6

Трећи корак било је препознавање делова кода који су написали према упутству у раду селектора објеката према боји, роботској руци, камелеону, раскрсници… У овим радовима коришћени су PIC микроконтролери и програмски језик Ц. Најслободнији су добили прилику да управљају радом мотора користећи Скреч за Ардуино.

8     107 9

Распоред експоната је био такав да је након рада следила забава. Опробали су се у игрању игре која мери брзину рефлекса и јача периферни вид, вежбали су стрпљење, упознати су са начином рада светлосног глобуса и холограма које смо за њих припремили.

11 12

Четврта активност приказана ученицима средње школи била је примена програмирања у аутомобилу. Упознати су са просечним бројем линија кода на појединим аутомобилима, годишњим порастом број  компјутера у аутомобилу, принципима читања података са сензора и њиховог прорачунавања, као и употребом рачунара у хибридним и електричним аутомобилима. Показан је им рад уређаја за ауто-дијагностику.

1314

15 16

Програмирање у 4 корака осмислили су и реализовали наставници електротехничке групе Мирјана Анкић, Светлана Његомир, Милан Његомир и Ненад Цветковић. Захваљујемо се свим ученицима који су током четири радна дана уложили своје слободно време да помогну у припреми свих активности и презентовању свега предвиђеног.

ХВАЛА!

Ускоро следи и галерија слика.

Једно мишљење на „Програмирање у н корака

Постави коментар